[et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=“4_4″][et_pb_text admin_label=“Text“ background_layout=“light“ text_orientation=“left“ text_line_height=“1.4em“ use_border_color=“off“ border_color=“#ffffff“ border_style=“solid“]<\/p>\n
„Pros\u00edm t\u011b, mohl bys mi zmen\u0161it tuto fotku na \u00a0300 x 300 px? A kdy\u017e u\u017e v tom bude\u0161, hodila by se mi i velikost do 150 kB, d\u00edky!“ Zd\u00e1 se v\u00e1m to pov\u011bdom\u00e9? A\u0165 u\u017e pracujete jako PPC\u010dka\u0159, copywriter nebo online marke\u0165\u00e1k, ur\u010dit\u011b se v\u00e1m u\u017e stalo, \u017ee fotka (co by se skv\u011ble hodila do \u010dl\u00e1nku\/banneru) nebyla rozm\u011brem \u010di velikost\u00ed p\u0159esn\u011b\u00a0dle va\u0161ich p\u0159edstav. A co je jednodu\u0161\u0161\u00ed, ne\u017e oslovit toho, kdo to d\u011bl\u00e1 dennodenn\u011b? Kdyby to tak fungovalo, bylo by to super. Bohu\u017eel, naj\u00edt v osmihodinov\u00e9 pracovn\u00ed dob\u011b grafika, kter\u00fd by m\u011bl na tento 2\u00a0minutov\u00fd \u00fakon\u00a0\u010das, je \u010dasto nadlidsk\u00fd \u00fakol<\/strong>.\u00a0P\u0159e\u010dt\u011bte si o p\u00e1r online n\u00e1stroj\u00edch, se kter\u00fdmi si na amat\u00e9rsk\u00e9ho grafika m\u016f\u017eete zahr\u00e1t sami – a rozhodn\u011b k tomu nepot\u0159ebujete nejnov\u011bj\u0161\u00ed verzi Photoshopu! \ud83d\ude42<\/p>\n Co se m\u011b t\u00fd\u010de, ned\u00e1m p\u0159i \u00faprav\u011b fotek dopustit na Resizer<\/a>. Je intuitivn\u00ed, rychl\u00fd a pro\u00a0jednoduch\u00e9 \u00fapravy fotek do \u010dl\u00e1nk\u016f \u010di Facebook banneru\u00a0i dostate\u010dn\u011b kvalitn\u00ed (co\u017e grafici neradi sly\u0161\u00ed :-)). Ve\u0161ker\u00e9 zm\u011bny prov\u00e1d\u00edte p\u0159\u00edmo v prohl\u00ed\u017ee\u010di. <\/strong>Kdybyste v\u0161ak cht\u011bli tvo\u0159it n\u011bco „sofistikovan\u011bj\u0161\u00edho“, najdete tu\u00a0i dal\u0161\u00ed online n\u00e1stroje, kter\u00e9 si m\u016f\u017eete zdarma st\u00e1hnout. Resizer pou\u017e\u00edv\u00e1m prim\u00e1rn\u011b na \u00fapravu rozm\u011br\u016f fotografi\u00ed<\/strong>.\u00a0Nahrajete zde p\u016fvodn\u00ed fotku (ve form\u00e1tu jpeg, png nebo gif), vep\u00ed\u0161ete po\u017eadovan\u00e9\u00a0rozm\u011bry (\u0161\u00ed\u0159ka\/v\u00fd\u0161ka v pixelech, ev. procentn\u00ed zm\u011bnu), a takto upraven\u00fd obr\u00e1zek si rovnou st\u00e1hnete do sv\u00e9ho PC. Tento online editor zvl\u00e1dne i oto\u010den\u00ed fotografie, \u00fapravu kontrastu, sytosti nebo drobn\u00e9 efekty (nap\u0159. s\u00e9pie, ostrost nebo rozmaz\u00e1n\u00ed).<\/p>\n TinyPNG<\/a>\u00a0se zase skv\u011ble hod\u00ed\u00a0pro zmen\u0161en\u00ed png a jpeg soubor\u016f<\/strong>. Op\u011bt se jedn\u00e1 o velmi intuitivn\u00ed n\u00e1stroj a v\u016fbec nevad\u00ed, \u017ee nen\u00ed v \u010de\u0161tin\u011b. Funguje na principu tzv. kvantov\u00e1n\u00ed (rozd\u011blen\u00ed re\u00e1ln\u00e9 hodnoty na kone\u010dn\u00fd po\u010det hodnot), co\u017e velmi zjednodu\u0161en\u011b znamen\u00e1, \u017ee zredukuje po\u010det barev (nap\u0159. z 24-bit PNG\u00a0soubor\u016f vytvo\u0159\u00ed a\u017e 8-bitov\u00e9\u00a0obr\u00e1zky) a odstran\u00ed p\u0159ebyte\u010dn\u00e1 metadata.\u00a0Bohu\u017eel, mus\u00edte m\u00edt p\u016fvodn\u00ed fotku ve velikosti max 5 MB, ale v\u00fdsledn\u00fd efekt zmen\u0161en\u00ed m\u016f\u017ee b\u00fdt i 70%<\/strong> a trouf\u00e1m si \u0159\u00edct, \u017ee rozd\u00edl v kvalit\u011b fotky pouh\u00fdm okem v\u016fbec nepozn\u00e1te.<\/p>\n Ne\u017e m\u011b za\u010dnou v\u0161ichni grafici za tento nadpis prokl\u00ednat, mus\u00edm \u0159\u00edct jedno: \u017ee je zvl\u00e1dnete, pravda je – ale jak je zvl\u00e1dnete, to je v\u011bc druh\u00e1. Pokud pracujete s AdWords, ur\u010dit\u011b jste neodolali a vyzkou\u0161eli GALERII REKLAM. Galerie nab\u00edz\u00ed na prvn\u00ed pohled spoustu mo\u017enost\u00ed \u2013 nenechte se v\u0161ak un\u00e9st p\u0159\u00edli\u0161n\u00fdm nad\u0161en\u00edm, kreativita tvorby je bohu\u017eel dost omezen\u00e1.<\/strong>\u00a0A pravdou je, \u017ee v\u00fdsledn\u00e9 bannery nikdy nebudou tak „vymazlen\u00e9“ a „dokonal\u00e9“ jako od va\u0161eho grafika. Na druhou stranu, v praxi jsem se u\u017e n\u011bkolikr\u00e1t setkala s t\u00edm, \u017ee ani tak nez\u00e1le\u017e\u00ed na tom, jak perfektn\u00ed design reklamy vytvo\u0159\u00edte, ale prim\u00e1rn\u011b na tom, na koho a jak je c\u00edl\u00edte. Bohu\u017eel, \u010dasto plat\u00ed, \u017ee \u010d\u00edm „hnusn\u011bj\u0161\u00ed“ banner m\u00e1te, t\u00edm v\u00edc lid\u00ed zaujmete<\/em>. Tak\u017ee dobrovoln\u011b a bez mu\u010den\u00ed p\u0159izn\u00e1v\u00e1m – n\u00ed\u017ee popsan\u00e9 tipy v\u00e1m nezaru\u010d\u00ed vy\u0161perkovan\u00e9 v\u00fdsledn\u00e9 bannery, ale pro \u00fa\u010dely v\u00fdkonn\u00e9 PPC reklamy v pohod\u011b sta\u010d\u00ed \ud83d\ude42<\/p>\n To, \u017ee va\u0161e reklamy nebudou vypadat zrovna profesion\u00e1ln\u011b je\u0161t\u011b neznamen\u00e1, \u017ee se nemus\u00edte dr\u017eet design manu\u00e1lu firmy<\/strong>. I kdy\u017e si na grafika d\u00edky Galerii reklam jen zahrajete, nikdy nezapom\u00ednejte na to, \u017ee\u00a0byste m\u011bli p\u0159i tvorb\u011b reklamy myslet minim\u00e1ln\u011b na tyto 2 v\u011bci:<\/p>\n Tzv. reklamy s obecn\u00fdm \u00fa\u010delem nyn\u00ed m\u016f\u017eete tvo\u0159it bu\u010fto z „obecn\u00e9 \u0161ablony“, nebo na\u010dten\u00edm n\u011bkolika „design\u016f“ z prvk\u016f va\u0161eho webu. Pou\u017eijete-li mo\u017enost vytvo\u0159it reklamu z webu<\/em>, myslete na tyto d\u016fle\u017eit\u00e9 post\u0159ehy:<\/p>\n Reklamy se sice mohou d\u00edky responzivit\u011b objevit t\u00e9m\u011b\u0159 kdekoli v obsahov\u00e9 s\u00edti, av\u0161ak nad jejich vzhledem nem\u00e1te nikdy 100% kontrolu \u2013 a pr\u00e1v\u011b v tom tkv\u00ed (ne)v\u00fdhoda t\u00e9to reklamy.\u00a0<\/strong>Bohu\u017eel, jednotliv\u00e9 rozm\u011bry zde nevylou\u010d\u00edte – nezb\u00fdv\u00e1 tedy, ne\u017e si a\u017e po spu\u0161t\u011bn\u00ed reklamy ov\u011b\u0159it (dle pln\u011bn\u00ed c\u00edl\u016f), zda je to probl\u00e9m \u010di nikoli.<\/p>\n Pro uk\u00e1zku jsem vytvo\u0159ila „n\u00e1vrh reklam z webu“ pro sv\u016fj blog. Vpravo vid\u00edte p\u016fvodn\u011b na\u010dten\u00fd vzhled, nalevo upravenou verzi. Posu\u010fte sami – \u017e\u00e1dn\u00fd grafick\u00fd z\u00e1zrak to sice nen\u00ed, ale po\u0159\u00e1d lep\u0161\u00ed ne\u017e p\u016fvodn\u00ed alternativa. \ud83d\ude42<\/p>\n <\/a><\/p>\n K tomu, abyste si byli jisti, \u017ee pro sv\u00e9 navrhovan\u00e9 bannery pracujete\u00a0se spr\u00e1vn\u00fdmi barvami, v\u00e1m dopom\u016f\u017ee Eye Dropper<\/a>.\u00a0Tento\u00a0webdesign\u00e9rovsk\u00fd n\u00e1stroj v\u00e1m umo\u017en\u00ed identifikovat barvu na webu \u2013 a to hned v n\u011bkolika\u00a0k\u00f3dov\u00e1n\u00edch (rgb, hsl, hexa k\u00f3d aj.). Z\u00e1le\u017e\u00ed na tom, kter\u00fd zp\u016fsob v\u00e1m nejv\u00edce vyhovuje.\u00a0Dodr\u017een\u00ed design manu\u00e1lu je toti\u017e v tvorb\u011b reklamn\u00edch banner\u016f z\u00e1kladem, zvl\u00e1\u0161t\u011b pak v p\u0159\u00edpad\u011b remarketingov\u00fdch a brandov\u00fdch kampan\u00ed.<\/strong>\u00a0Proto byste spr\u00e1vnost barev nikdy nem\u011bli podce\u0148ovat. St\u00e1hnout si jej m\u016f\u017eete zdarma v internetov\u00e9m obchod\u011b Google Chrome.<\/p>\n Pro uk\u00e1zku jsem „pickla“ barvu op\u011bt ze sv\u00e9ho blogu. \ud83d\ude42<\/a><\/p>\n A kdy\u017e to v\u0161echno d\u00e1te dohromady, mohou va\u0161e responzivn\u00ed bannery vypadat t\u0159eba n\u011bjak takto. \ud83d\ude42<\/p>\n P\u0159edstavte si, \u017ee chcete pou\u017e\u00edt obr\u00e1zek ze sv\u00e9ho webu, ale \u010d\u00e1ste\u010dn\u011b ho p\u0159ekr\u00fdv\u00e1 n\u011bjak\u00fd jin\u00fd prvek. Nev\u011b\u0161te hlavu -„vy\u0159\u00edzn\u011bte“ si ho s tro\u0161kou aj\u0165a\u0159iny! \ud83d\ude42 Tajemstv\u00ed je skryto ve zdrojov\u00e9m k\u00f3du:<\/p>\n <\/a><\/p>\n 5. Pomoc\u00ed tla\u010d\u00edtka Delete<\/em> ne\u017e\u00e1douc\u00ed prvek v elementu ve zdrojov\u00e9m k\u00f3du odstra\u0148te.<\/p>\n <\/a><\/p>\n 6. Pomoc\u00ed PrintScreenu a Malov\u00e1n\u00ed si upraven\u00fd prvek o\u0159e\u017ete a ulo\u017ete pro dal\u0161\u00ed pot\u0159eby.<\/p>\nVelikost, rozm\u011bry i drobn\u00e9 efekty – vyzkou\u0161ejte Resizer a TinyPNG<\/h2>\n
Bannery do obsahov\u00e9 s\u00edt\u011b \u010di remarketingu? Zvl\u00e1dnete je sami!<\/h2>\n
Kr\u00e1sa banneru je jedna v\u011bc, grafick\u00e9 z\u00e1sady ale druh\u00e1!<\/h3>\n
\n
\n
Jak moc \u010dervenou m\u00e1m na webu? Na odhady grafika nes\u00e1z\u00ed!<\/h3>\n
<\/a>Pr\u00e1ce s jednotliv\u00fdmi prvky na webu? \u017d\u00e1dn\u00fd probl\u00e9m!<\/h2>\n
\n