[et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=“4_4″][et_pb_text admin_label=“Text“ background_layout=“light“ text_orientation=“left“ text_line_height=“1.4em“ use_border_color=“off“ border_color=“#ffffff“ border_style=“solid“]<\/p>\n
Jako\u017eto nad\u0161enec do psan\u00ed jsem si nemohla nechat uj\u00edt leto\u0161n\u00ed CopyCamp. A proto\u017ee si nerada nech\u00e1v\u00e1m nov\u011b nabyt\u00e9 v\u011bdomosti pro sebe, m\u00e1m pro v\u00e1s\u00a0v dne\u0161n\u00edm \u010dl\u00e1nku p\u00e1r\u00a0inspirativn\u00edch pozn\u00e1mek – v\u011b\u0159\u00edm, \u017ee pot\u011b\u0161\u00ed nejen v\u0161echny copywritery, ale taky PPC\u010dka\u0159e, SEO konzultanty nebo t\u0159eba spisovatele. \ud83d\ude42 Tak o\u0159e\u017ete\u00a0tu\u017eky a na\u017ehavte kl\u00e1vesnice, copy j\u00edzda za\u010d\u00edn\u00e1…:)<\/p>\n
Filip Kahoun k tomuto z\u00e1v\u011bru dosp\u011bl ve sv\u00e9 p\u0159edn\u00e1\u0161ce o propojen\u00ed copywritingu s emocemi<\/strong>. Vysv\u011btlil, \u017ee se v\u017edy rozhodujeme na z\u00e1klad\u011b emoc\u00ed –\u00a0a to d\u00edky v\u00fdvoji na\u0161eho\u00a0mozku – jeliko\u017e emocion\u00e1ln\u00ed \u010d\u00e1st byla vyvinuta d\u0159\u00edv ne\u017e rozumov\u00e1. Jak vtipn\u011b dodal, i v l\u00e1sce jsme vlastn\u011b\u00a0„sobci“- ve skute\u010dnosti se toti\u017e zamilov\u00e1v\u00e1me do p\u0159\u00edjemn\u00fdch pocit\u016f, co n\u00e1m \u010dlov\u011bk\u00a0navozuje, a ne do n\u011bj samotn\u00e9ho. A to plat\u00ed i pro copywriting\u00a0–\u00a0\u010d\u00edm v\u00edce emoc\u00ed do na\u0161eho psan\u00ed d\u00e1me, t\u00edm\u00a0atraktivn\u011bj\u0161\u00ed ho pro \u010dten\u00e1\u0159e ud\u011bl\u00e1me.<\/strong> Nejlep\u0161\u00edm n\u00e1strojem je bezesporu p\u0159\u00edb\u011bh<\/strong> – sn\u00e1z si ho zapamatujeme a\u00a0nav\u00edc z\u00edsk\u00e1me pocit, \u017ee situaci pro\u017e\u00edv\u00e1me na vlastn\u00ed k\u016f\u017ei. A asi v\u0161ichni se shodneme na tom, \u017ee p\u0159edstavivost m\u00e1 nejv\u011bt\u0161\u00ed moc<\/strong>. \ud83d\ude42<\/p>\n V\u011b\u0159te nebo ne, i \u00a0emotivnost\u00a0nadpisu\u00a0se d\u00e1 „v\u011bdecky“ zanalyzovat – Filip n\u00e1m p\u0159edstavil n\u00e1stroj „Headline Analyzer<\/a>„. A tak mi to nedalo, a hned jsem si otestovala, jak emotivn\u00ed je nadpis tohoto \u010dl\u00e1nku.<\/strong> No… posu\u010fte sami. \ud83d\ude42<\/p>\n <\/a><\/p>\n Emotivn\u00ed rada na z\u00e1v\u011br: Jak \u0159\u00edk\u00e1 Filip, „Bu\u010fte prvn\u00edm fanou\u0161kem sv\u00e9ho textu<\/strong>,“ proto\u017ee u\u017e na prvn\u00ed pohled se d\u00e1 poznat, jak nalad\u011bni jste p\u0159i jeho tvorb\u011b byli. A pokud nebavil v\u00e1s, tak jak by mohl ostatn\u00ed.<\/p>\n Zn\u00e1te to. Nas\u00e1z\u00edte \u010dl\u00e1nky\u00a0na sv\u016fj blog nebo text na klient\u016fv web a vlastn\u011b ani netu\u0161\u00edte, co to s lidmi ud\u011bl\u00e1. Metriky jako\u00a0bounce rate nebo m\u00edra okam\u017eit\u00e9ho opu\u0161t\u011bn\u00ed samoz\u0159ejm\u011b nesledujete,<\/strong> proto\u017ee v\u00edte, \u017ee o kvalit\u011b textu nic ne\u0159\u00edkaj\u00ed. Jak ale\u00a0zm\u011b\u0159it \u010dten\u00e1\u0159\u016fv z\u00e1jem? Na to odpov\u011bd\u011bl Lubo\u0161 Kv\u011bt.<\/p>\n V podstat\u011b je to snadn\u00e9 – sta\u010d\u00ed jen trocha va\u0161\u00ed p\u0159edstavivosti a mal\u00e1 zku\u0161enost aj\u0165\u00e1ka – abyste si vytvo\u0159ili script s prom\u011bnn\u00fdmi, kter\u00e9 budou st\u00e1t za to.<\/strong> Filip zm\u00ednil t\u011bchto 6:<\/p>\n V Google Analytics pak v\u00fdsledky najdete v p\u0159ehledu\u00a0Chov\u00e1n\u00ed – Ud\u00e1losti – Kategorie<\/strong> (Advanced Tracking).<\/p>\n Lubo\u0161 byl tak hodn\u00fd, \u017ee dal script se v\u0161emi t\u011bmito metrikami k dispozici<\/strong>. St\u00e1hnout si ho m\u016f\u017eete\u00a0na\u00a0copycamp.cz\/kod<\/a>. J\u00e1 u\u017e ho na sv\u00e9m blogu m\u00e1m, a co vy? \ud83d\ude42<\/p>\n Honza Kvasni\u010dka s Pavlem Ungrem se zam\u011b\u0159ili na to, jak m\u016f\u017ee b\u00fdt „trojka“ SEO, UX, copy efektivn\u00ed.\u00a0Vyzdvihli p\u00e1r praktick\u00fdch p\u0159\u00edklad\u016f, kde je „cop\u00edkova“ pr\u00e1ce nezbytn\u00e1:<\/p>\n Pavel s Honzou tak\u00e9 p\u0159idali na z\u00e1v\u011br p\u00e1r p\u011bkn\u00fdch tip\u016f a drobn\u00fdch vychyt\u00e1vek<\/strong>:<\/p>\n Andrea Moli\u010dov\u00e1 a Tom\u00e1\u0161 Jire\u010dek mluvili o tom, jak ps\u00e1t, kdy\u017e nev\u00edme o \u010dem. Ze sv\u00e9 hereck\u00e9 kari\u00e9ry si odnesli spoustu improviza\u010dn\u00edch a inspiruj\u00edc\u00edch technik<\/strong>, o kter\u00e9 se s n\u00e1mi ochotn\u011b\u00a0pod\u011blili. Ka\u017ed\u00fd z n\u00e1s pot\u0159ebuje n\u011bkdy RESET\u00a0– sed\u00edte dlouh\u00e9 hodiny za po\u010d\u00edta\u010dem, napsali jste u\u017e spoustu str\u00e1nek – ale pou\u017eiteln\u00fdch je sotva p\u00e1r \u0159\u00e1dk\u016f – a ka\u017edou vte\u0159inou m\u00e1te pocit, \u017ee jste ztratili talent ps\u00e1t. Nezoufejte! Andrea s Tom\u00e1\u0161em n\u00e1m p\u0159edstavili tzv. „tri\u00e1du“, podle n\u00ed\u017e jsou v\u0161echny na\u0161e \u010dinnosti ovl\u00e1d\u00e1ny souhrou mozku, pocit\u016f a t\u011bla<\/strong>. Vyzdvihli, \u017ee i na psan\u00ed je t\u0159eba se p\u0159ipravit. Mozek by m\u011bl proj\u00edt podobnou zah\u0159\u00edvac\u00ed f\u00e1z\u00ed jako p\u0159i sportu, t\u011blo by m\u011blo b\u00fdt v aktivn\u00ed poloze (tak, abychom se mohli ze \u017eidle kdykoli bez probl\u00e9mu zvednout a ut\u00e9ct) a na\u0161e pocity ve 100% pohod\u011b. Zkr\u00e1tka bychom se m\u011bli c\u00edtit tak, jak n\u00e1m radily maminky a u\u010ditelky ve \u0161kolce – vyspan\u00ed, vy\u010d\u016fran\u00ed, nabumban\u00ed\/napapan\u00ed a vesel\u00ed :).<\/p>\n Prozradili tak\u00e9, \u017ee z\u00e1kladn\u00edmi 4 kameny improvizace jsou koncentrace, kooperace, komunikace a kreativita<\/strong>. A jak m\u016f\u017eete podpo\u0159it svou inspiraci a kreativn\u00ed my\u0161len\u00ed?<\/p>\n Za nejv\u011bt\u0161\u00ed tah\u00e1ky pozornosti<\/strong>, se kter\u00fdmi m\u016f\u017eete pracovat v \u00favodu sv\u00e9ho textu, dvojice uvedla:<\/p>\n M\u011b osobn\u011b na jejich v\u00fdkladu nejv\u00edce zaujaly tyto\u00a0t\u0159i\u00a0tipy:<\/p>\n Martin Brablec promluvil o sv\u00fdch zku\u0161enostech\u00a0s klienty, kte\u0159\u00ed prod\u00e1vaj\u00ed zbo\u017e\u00ed, co nen\u00ed pro „cop\u00edky“ zrovna „cool“. Nev\u00edm jak v\u00e1m, ale mn\u011b u\u017e na stole p\u00e1rkr\u00e1t p\u0159ist\u00e1lo zad\u00e1n\u00ed,\u00a0ze kter\u00e9ho jsem byla ne\u0161\u0165astn\u00e1. Psan\u00ed o funk\u010dnosti\u00a0stroj\u016f, montov\u00e1n\u00ed oken, nebo t\u0159eba speci\u00e1ln\u00edch vlastnostech \u0161roubk\u016f pro m\u011b bylo no\u010dn\u00ed m\u016frou. Martin v\u0161ak trefn\u011b poznamenal, \u017ee se mus\u00edme oprostit od toho, \u017ee n\u00e1s t\u00e9ma nebav\u00ed.<\/strong> Proto\u017ee pro klienty\/c\u00edlovou skupinu se jedn\u00e1 o stejn\u011b atraktivn\u00ed v\u011bc\u00a0jako je pro n\u00e1s m\u00f3da nebo cestov\u00e1n\u00ed. Z\u00e1kladem pr\u00e1ce s takov\u00fdmi t\u00e9maty je posun od z\u00e1bavy k u\u017eite\u010dnosti a k exkluzivit\u011b obsahu. <\/strong>Poznejte z\u00e1kazn\u00edk\u016fv sv\u011bt a jeho klienty, nau\u010dte se mluvit jeho jazykem. Pi\u0161te odborn\u011b, ale p\u0159itom lidsky. Bu\u010fte n\u00e1pomocn\u00ed, <\/strong>ne popul\u00e1rn\u00ed\u00a0za ka\u017edou cenu.<\/p>\nJak pozn\u00e1te kvalitn\u00ed text? Podle z\u00e1jmu, co u \u010dten\u00e1\u0159e vyvol\u00e1!<\/h2>\n
\n
Skamara\u010fte se se SEO konzultantem a UX\u00e1kem – nebudete litovat!<\/h2>\n
\n
\n
Chyb\u00ed v\u00e1m ke psan\u00ed inspirace? Zkuste se j\u00edt vy\u010d\u016frat! \ud83d\ude42<\/h2>\n
\n
\n
\n
H\u00fd\u010dkejte si svoji nudu, proto\u017ee tahle nuda je pro n\u011bkoho cel\u00fd sv\u011bt!<\/h2>\n